مرداب هسل

یازار :

+0 به یه ن

تور سه روزه نمک آبرود و مرداب هسل

مردابی در نزدیکی روستای طلاجو از توابع شهرستان چالوس در دل جنگل های انبوه مشعل وجود دارد که آن را مرداب هسل می نامند. برای بازدید از این مرداب زیبا هم میتوانید در تور یک روزه مرداب هسل شرکت کنید هم در تور نمک آبرود 2 روزه شرکت کنید و در یکی از گشت های آن از این منطقه زیبا دیدن نمایید.اما بهتر است قبل از سفر با این منطقه بیشتر آشنا شوید.

چرا مرداب هسل؟

وجه تسمیه ی انتخاب این نام اینست که در زبان مازنی در اصطلاح به آب راکد هسل میگفتند از این رو اینجا به مرداب هسل معروف گشته است.

این جاذبه ی رنگارنگ در هر فصل رنگ تازه ای به خود میگیرد.در فصل بهار و تابستان جلبک های ان سبز رنگ است به رنگ زمرد ناب و با اتمام تابستان و شروع پاییز و زمستان به رنگ عقیق قرمز در می آید...

صدای آواز پرندگان از دل جنگل به گوش می رسد و روحتان را پرواز میدهد. اینجا میتواند سوژه ناب عکاسی یا نقاشی تان باشد.

راه رسیدن به مرداب هسل از کجاست؟

برای رسیدن به مرداب هسل باید از جنگل مشعل عبور کنید. برای سفر گروهی نیاز به مجوز جنگلبانی دارید. ولی سفر گروهی به این منطقه بسیار لذت بخش است. میتوانید گوشه ای زیرانداز پهن کنید و از تماشای منظره ی زیبای مرداب و طعم آش ذغالی و عطر چای آتشی لذت ببرید. میتوانید بر تاب معلق در میان درختان سوار شوید و آزادانه در هوا تاب بخورید و مرداب را نظاره کنید.

آژانس مهراندیشان که سابقه ای درخشان در برگزاری تورهای ایرانگردی دارد تور مرداب هسل را در فصل های معتدل سال به صورت تور یک روزه و دو روزه که با تور نمک آبرود ترکیب میشود برگزار میکند. زیبایی های شمال ایران در این منظقه خلاصه نمی شود اگر می خواهید از روز تعطیل خود کاملا بهره ببرید بهتر است از تورهای چند روزه شمال استفاده کنید تا از جاذبه های گردشگری بیشتری بازدید به عمل آورید هرچند هر یک از این مکان های دیدنی به تنهایی نیز زیباست و روح آدمیزاد را تازه میکند.

اگر این دریاچه توانسته نیاز روحی شما به طبیعت را برطرف کند و از دیدن ان لذت برده اید در نزدیکی نوشهر نیز دریاچه ای به نام ارواح قرار دارد که بخاطر نام وهم انگیزش اخیرا بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است از این دریاچه نیز میتوانید دیدن کنید.یا در مطالب دیگر سایت با آن بیشتر آشنا شوید.

 

دیگر تورهای آژانس مهراندیشان که در شمال ایران برگزار میگردد:
تور نمک آبرود 

تور ساحل و جنگل گیسوم 

  تور ماسال

تور دریاچه ارواح 

تور سرعین

 تور ماسوله 

تور اسالم به خلخال

تور سرعین اردبیل آستارا


  • [ ]