سرعین جاذبه ی بکر و بهشت گونه ی ایران

یازار :

+0 به یه ن

شهری کوچک با جاذبه های بزرگ و دیدنی در استان اردبیل قرار گرفته است. اگر قصد سفر به سرعین را دارید بهار و تابستان بهترین فصل سفر است. زمین زنده می شود و چشمه های آبگرم از دل زمین می جوشد به علاوه هوا در این فصول برای سفر مطبوع است. همانا نام سرعین شایسته ی این دیار خرم است که سرچشمه ی آب های زلال است.

سرعین شهری گردشگرپذیر است و بیشتر آژانس های مسافرتی در نیمه ی اول سال به برگزاری و برنامه ریزی تور سرعین ، اردبیل ، آستارا میپردازند. در اینجا به معرفی جاذبه های گردشگری سرعین که کمتر از آنها صحبت شده است می پردازیم:

[caption id="attachment_3291" align="aligncenter" width="300"]روستای کنزق سرعین روستای کنزق سرعین[/caption]

روستای کنزق:

روستایی است در شرق سرعین که دارای دره های متعددی است که از میان همه ی آن ها ساری دره معروف تر و مهم تر است.چشمه های روانی در این دره قرار گرفته است همراه با نمای زیبایی از درختان گلابی و گیلدیک (که همان گل نسترن است و برای تهیه نوعی آش محلی ترش مزه استفاده میگردد.) این روستا دارای غاری است که تاریخچه ی آن به دوران اشکانیان باز میگردد.دیگر دیدنی های این روستا در زیر آمده است:

آب ترش چشمه ی ترش سویی:

آب این چشمه برای بیماری های پوستی ، خارش پوست و درمان معده درد مفید است. آب آن کمی گازدار و ترش مزه است از همین رو آن را ترش سویی می نامند.

چاقر چوقر:

تپه ای در این روستا است که در آن گونه های آفتاب پرست و سوسمار که امروزه نادر است به چشم میخورد.

دهکده صخره ای ویند کلخوران:

این دهکده پر از خانه های سنگی است که در زیر تپه ای به نام چله قرار گرفته است.این پدیده ی باستانی و تاریخی از نظر معماری بی نظیر است.

[caption id="attachment_3292" align="aligncenter" width="300"]تپه آناهیتا سرعین تپه آناهیتا سرعین[/caption]

تپه آناهیتا:

این تپه محل عبادت موبدان زرتشتی بوده است و از آنجا که دین زرتشت در دوران ساسانی به اوج خود رسیده بوداین منطقه و حوالی آن محل استراحت تابستانی حاکمان ساسانی بوده است.قدمت آن به قبل از میلاد مسیح بازمیگردد.بعدها ایان معبد به عنوان مسجد به کار میرفته است و در زیر آن راه های زیرزمینی وجود داشت که به میدان گاو میش گلی سرعین ختم می شود و اکنون مسدود است.

[caption id="attachment_3293" align="aligncenter" width="300"]ورگه سران سرعین ورگه سران سرعین[/caption]

آبشار ورگه سران:

در 5 دقیقه فاصله از سرعین آبشاری زیباستکه به دلیل برخودر آب چشمه های متعدد این روستا به صخره این آبشار زیبا شکل گرفته است.

[caption id="attachment_3294" align="aligncenter" width="300"]پیست اسکی آلوارس پیست اسکی آلوارس[/caption]

روستای شایق و پیست اسکی آلوارس:

اگر چه برای دیدن بیشتر جاذبه های دیدنی سرعین باید در تور سرعین که در نیمه ی اول هر سال برگزار میشود شرکت کرد با این حال اگر قصد سفر در زمستان را دارید می توانید به روستای شایق بروید و پست گشت و گذار در این منطقه سری به پیست اسکی آلوارس بزنید و اوقات زمستانی خوشی را سپری کنید.

[caption id="attachment_3295" align="aligncenter" width="300"]تور سرعین تور سرعین[/caption]

سخن آخر:

آژانس مهراندیشان با برنامه ریزی سفرهای طبیعت گردی شما را با جاذبه های گردشگری ایران بیشتر آشنا میکند. امید داریم با بهره مندی از اطلاعات سایت بتوانیم شما را در راستای سفر انفرادی و یا شرکت در تورهای ایرانگردی این شرکت راهنمایی کرده باشیم.

 


  • [ ]