بهترین زمان سفر به کویر مصر

یازار :

+0 به یه ن

تور کویر مصر

کویر از زیباترین جاذبه های گردشگری است که سکوت و آسمان پاک و پر ستاره اش آن را به متفاوت ترین منطقه گردشگری در ایران تبدیل کرده است. از آنجا که آب و هوای اقلیم کویری گرم و خشک است در فصل تابستان و بهار سفر به آن با دشواری های بسیاری همراه است و عموما گردشگران این فصول را برای سفر به کویر انتخاب نمیکنند، اما در فصل پاییز و زمستان با شروع سرما این منطقه روزها دارای آب و هوای معتدل و در شب کمی رو به سردی می رود از همین رو عقیده ی همگان بر آن است که پاییز و زمستان فصل سفر به کویر است.

از بین تمام کویرهای ایران پیشنهاد میکنیم کویر مصر را از دست ندهید... نام آن برای اولین بار کمی عجیب به نظرتان می رسد و به نظر می رسد در کشور مصر واقع شده باشد! اما بر خلاف نامش کویر مصر بخشی از کویر مرکزی ایران است.علیت نامگذاری این روستا به این نام از این قرار است که شخصی به نام یوسف که از اهالی این روستا بوده است برای رسیدن به آب و آبادانی این روستا تلاش های زیادی کرد و موفق به حفر یک چاه و قنات در این منطقه شد که به همین دلیل این روستا را چاه دراز نامیدند و چون خود یوسف به این نام علاقه نداشت به مرور زمان آن را مصر نام نهادند که تمثیلی دارد به داستان حضرت یوسف که باعث آبادانی مصر شد.اکنون حدود صد سال از تاسیس روستای مصر گذشته است و این روستا از زیباترین مناطق کویری ایران است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند و به جرات می توان گفت کویر مصر اولین کویر گردشگر پذیر ایران است و تعداد گردشگران و توریست های ورودی به آن بیش از سایر کویرهای ایران است.

جاذبه های دیدنی کویر مصر:

تور کویر مصر

دریاچه نمک

این دریاچه که در منطقه خور واقع شده است بزرگترین دریاچه نمک فصلی ایران است.قطر ارتفاع نمک در این دریاچه نسبت به دریاچه های مشابه بسیار کم و در حدود  تا  سانتی متر و نازک است علت آن نیز حرکت سفره های آب شور زیرزمینی است که مانع شکل گیری نمک می شود. تماشای غروب در این منطقه وسیع با زمین های بریده بریده که تداعی کننده ی یون نمک است از علاقه مندی های گردشگران تور کویر مصر است.

تور کویر مصر

آبشار و دهکده نمکی

آبشار نمکی (پتاس) تنها نمونه در جهان است که در روستای خور و بیابانک و در نزدیکی دریاچه نمک در دهکده نمکی واقع شده است. همچنین دهکده نمکی از جاذبه های مورد بازدید در تور کویر مصر است که در اینجا کمتر راجع به آن سخن میگوییم تا علاقه مندان به تور کویرگردی با سفر به این منطقه لذت بیشتری را تجربه کنند.

تور کویر مصر

رمل ها و تپه ماسه های شنی

این تپه ها در سراسر کویر به چشم میخورند اما تپه ماسه های روستای مصر برای گردشگران خاطره ساز است. غلت زدن روی این رمل های شنی و لمس شن های نیمه گرم کویر در زمستان به شدت لذت بخش است.

همچنین امکان سافاری کویر و موتور سواری ای تی وی و شتر سواری نیز در این منطقه فراهم است.

تور کویر مصر

نخلستان سوخته و چشمه دکتر فیش

نخلستان سوخته را درختان نخل خشک و فاقد بار پوشانده است. در انتهای این نخلستان عجیب به چشمه ای میرسید که ماهی های آن برای پاکسازی پوست از باکتری و قارچ بسیار مفید هستند. گردشگران با رسیدن به این چشمه پاهای خود را در آن فرو میبرند و علاوه بر آنکه خنکی این آب زلال در جانشان نفوذ میکند ماهی ها گرد آنان میچرخند و چوست را از میکروب پاکسازی میکنند به همین دلیل آن را چشمه ی دکتر فیش می نامند.

 

برای سفر به کویر مصر حتما از راهنمایان محلی کمک بگیرید تا در این مسیر سردرگم نشوید. درصورت امکان می توانید از تورهای کویر مصر که تحت نظر آژانس های مسافرتی برگزار می شود استفاده نمایید تا مجموعه خدمات ترانسفر ، اقامت ، وعده های غذایی و گشت های شما توسط لیدر محلی و با کیفیت بالاتر اراثه شود.

آژانس مهراندیشان در فصل پاییز و زمستان تا فروردین ماه هر سال تورهای کویرگردی را اجرا می نمایدو قیمت تور کویر مصر نسبت به آژانس های دیگر بسیار مناسب در نظر گرفته شده است. همچنین تور کویر مصر در هتل نیز برای کسانی که حساسیت شخصی روی کیفیت اقامتگاه دارند در تاریخ های محدود اجرا میگردد.

 

 


  • [ ]